Jonas Vingegaard-fejring i København
Kunde:
Škoda
Opgave:
- PR
- Rådgivning
- Event
Opgaven
For andet år i træk fik Tour de France-hovedsponsoren Škoda mulighed for at facilitere transporten af Jonas Vingegaards tur fra Holland til Danmark, hvor der ventede kortege-kørsel gennem København og efterfølgende hyldest på Rådhuspladsen. I den forbindelse fik Help til opgave at sørge for at generere presseomtale, der positionerede Škoda i historien om den todobbelte danske tourvinder. Spørgsmålet er så, hvordan man får journalisternes øjne rettet mod løbets mobilitetspartner og ikke kun den storsmilende Jonas Vingegaard i gult?
Eksekvering
Help identificerede hurtigt de to kendetegn hos Škoda, der gav mulighed for at fortælle en historie, der kunne få tracktion i de danske medier. For det første sørgede hovedsponsoren via Semler Gruppen at fragte familien Vingegaard fra Amsterdam til København på dagen i et privatfly, der til anledningen havde malet haleroret gult. I lufthavnen i Kastrup ventede så en specialdesignet Enyaq Cabriolet, der transporterede en vinkende Vingegaard til Rådhuspladsen. Kodeordene her var privatfly og specialdesignet bil. Vi delte de to begivenheder op i to separate fortællinger, som vi formidlede til pressen med det formål at bidrage til hypen og ikke mindst at placere Škoda som en central del af fortællingen om Jonas Vingegaards fejring i København.
Resultater
Vi opnåede bred dækning i både nationale, regionale og nichemedier heriblandt TV 2, Ekstrabladet, Bil Magasinet og B.T.
På selve dagen udnyttede vi den eksklusive tilgang, vi havde i privatflyet mod København til at levere forskellige liveblogs med fotos, video, citater og informationer.