Kampagne: Pas på den jeg elsker
Kunde:
Asfaltindustrien og 3F
Opgave:
- PR
- Video
- Storytelling
- Strategi
- Kampagne
Opgaven
I april og maj 2024 eksekverede Help kampagnen ”Pas på den jeg elsker” for Asfaltindustrien og 3F. Kampagnens formål var at sætte fokus på for høj fart, uopmærksom kørsel og respektløs opførsel ved vejarbejder i Danmark. Help leverede alle presseydelser – strategisk rådgivning, kriseberedskab, pressetekster, pitches, pressekontor, pressehåndtering og projektledelse undervejs. Help leverede desuden koncept, digital content, video og SoMe tekster.
Eksekvering
Help leverede først og fremmest det PR-strategiske forarbejde med rådgivning, budskabsanalyse, identificering af målgrupper, kanaler og taktiske målsætninger. Kampagnens startdato var den 24. april, hvor Help skulle sikre omtaler og synlighed i pressen. For at sikre at vi kunne rykke hurtigt og maksimere eksponeringen, havde vi på forhånd fundet cases, talsperson og aktive vejarbejder i alle landets regioner. Det betød, at vi kunne begynde at pitche historierne allerede den 14. april og lavede aftaler med de vigtigste medier.
Eksekvering på dagen På dagen og de næste par dage frem havde vi lavet en kampagne-redaktion med to konsulenter, der agerede pressekontor – de servicerede journalister, fulgte op på pitches og pitchede historien yderligere ud. Teamet koordinerede en stribe live og båndede interviews med TV-medier og servicerede skrivende journalister.
Resultater
Kampagnens har i skrivende stund fået mere end 45 omtaler i form af artikler og TV-indslag i danske medier. Heriblandt hos TV2.dk, TV2 Kosmopol, TV2 Syd, TV2 Fyn, TV2 Østjylland, TV2 Midtvest, TV2 Nord, BT, TV2 News og i primetime TV2 Nyhederne – samt en lang række regionale og lokale aviser og webmedier.