Lancering af Vertuo Lattissima
Kunde:
Nespresso
Opgave:
- PR
- Event
- Kampagne
Opgaven
I sommeren 2023 lancerede Nespresso deres første maskine i Vertuo-porteføljen med integreret mælkesystem. Nespresso ønskede en stærk lancering i Danmark og en mulighed for at vise deres tårnhøje innovationsniveau og det færdige produkt til både influenter, medier og forbrugere. De ønskede også at skabe et konceptuelt univers og storytelling omkring deres produkt.
Eksekvering
Med Nespresso inviterede Help medier, forbrugere og influencere inden for i Nespresso Milk Lab - et særligt univers skabt specielt til lanceringen i Danmark. Help's primære opgave var at transformere en almindelig produktlancering til et dybtgående 360 graders konceptuelt miljø og give produktet en visuel ramme, der var i fuld overensstemmelse med konceptets karakter.
Hos Help tror vi på, at et globalt brand i dag skal finjustere og benytte sin lokale stemme. Den kan være svær at finde, men når man rammer den, rammer man plet. Denne lancering er et tydeligt eksempel på det. På to timer formåede Nespresso at præsentere deres nye maskine, interagere med alt fra influencers til presse til forbrugere og ikke mindst serverer masser af god kaffe til deres vigtigste stakeholders.
Resultater
- 5 Instagram post - hvoraf mere end 60% ramte målgruppen i 30'erne
- 39 Instagram stories - hvoraf mere end 60% ramte målgruppen i 30'erne
- 1.8 millioner i samlet rækkevidde på Instagram
- Positive tilbagemeldinger fra forbruger, der deltog på dagen
- Flot mediedækning med 14 artikler fordelt i lokal- og livsstilsmedier