Hvad er du mest stolt af? At Help, det vil sige alle mine seje kolleger gennem tiden, er lykkedes med at være et af de kommunikationshuse, man går til, selvom vi opererer helt anderledes end andre bureauer. At vinde de største corporate virksomheder, selvom vi er meget uformelle og unge. Og vi at vi næsten altid foreslår kunden en mindre opgave, end de selv havde tænkt (konsulenter er som bekendt berygtede for det modsatte). At vi har 5-6 firmafester frem for 1-2 osv. Det med at lykkes på sin egen måde, det kan godt gøre mig stolt i ny og næ, når jeg får tid til at tænke og reflektere på en løbetur.
Hvad har været dit største win? Jeg er jo lidt en winnoman og oveni en dårlig taber, indrømmet. Så jeg har jublet voldsomt over alt fra en lille kældervirksomhed til at vinde Danmarks allerstørste virksomheder. Skal jeg alligevel pege én ud, må det være 7 Eleven tilbage i 2005. Min første kunde i Help. Dengang vidste jeg det ikke, men i dag kan jeg se, at det var et kæmpe win for en lille enmandsvirksomhed. Hvad er den skøreste oplevelse, du har haft? Det var nok et kundemøde, hvor der mødte to personer op direkte fra det åbne fængsel i Horserød sammen med en meget kendt dansk sportspersonlighed. Jeg havde sagt ja til et møde, men allerede da de kom til P-pladsen, kunne jeg se, at den var gal. De skulle have PR på deres nye virksomhed, som var “viagra til kvinder” med nogle japanske urter og andet godt fra havet. Det mandlige sportsnavn skulle endorse produktet på baggrund af hans mange kvindelige bekendtskaber haha. Der kan jeg huske, at jeg efter 5 minutter tænkte: Hvordan kommer jeg ud af det her Hvad har været den største udfordring for Help? Det er helt klart det faktum, at vi ikke har timeregistrering på kunder. Det er en fordel for kunderne, og medarbejderne er også glade for ikke at skulle notere opgaver ned konstant, men med 20-30 konsulenter er det en svær lederopgave at sikre “stram kæde” hele vejen rundt. Hvor er Help om 20 år? Jeg har ikke en drøm om, at én af alle mine unger skal overtage eller lignende. Det kan også hedde noget andet end Help til den tid. Jeg håber blot, at der er et kommunikationsfirma, der har succes med at tage et anderledes take på kommunikationsbranchen. Hvilket råd ville du give til Mads for 20 år siden? Lad være med at ligge søvnløs over gode kollegaer, der stopper, eller kollegaer, der skal oplæres. Jeg har aldrig vågnet tidligt om morgenen på grund af en tabt opgave eller et stort win. Aldrig. Men når det handler om mennesker, hvor jeg kan mærke, at onboarding er svær, eller at de skal videre fra Help, der har jeg virkelig kæmpet gennem alle årene. De mavepiner og bekymringer ville jeg gerne have haft i mindre grad.