Hvad er det sjoveste ved at arbejde med kommunikation? Det sjoveste for mig ved at arbejde med kommunikation er at være med til at forme opfattelsen af et brand i real time. I bund og grund handler det jo om at fortælle alle de historier, der underbygger vores overordnede brandfortælling. Og når det virker, kan det være fantastisk at opleve effekten. Hvad er den bedste historie, du nogensinde har fortalt som kommunikatør? Den bedste historie er altid den, jeg arbejder på lige nu. Men hvis jeg skal se lidt tilbage i tiden, kommer jeg til at tænke på min tid i delebilstjenesten GoMore, hvor vi generelt fokuserede meget på at fortælle, at kernen i GoMore ikke blot var transport, men mødet mellem mennesker. Det var en stor dag, da vi kunne fortælle om det første bryllup mellem to personer, der havde mødt hinanden i et GoMore-lift, for det var jo et bevis på, at den overordnede historie, vi havde gået og fortalt til os selv og vores omgivelser, faktisk var sand! Vi kunne for øvrigt senere underbygge den med historien om den første GoMore-baby. Hvad er det værste et bureau kan gøre? Det værste et bureau kan gøre er at spilde min tid. Jeg er overfølsom over for møder, hvor der bliver læst op fra et dashboard eller en fælles plan, som alle deltagerne havde adgang til inden mødet. Eller ustrukturerede møder uden en klar agenda. Eller møder, hvor nogle deltagere møder uforberedte op. Eller møder, der kunne have været en email. Når jeg arbejder med et bureau, er det typisk fordi jeg mangler tid eller evner på mit interne team til at løse en konkret opgave. Hvis bureauet mangler noget fra mig, forventer jeg, at de briefer mig på, hvad de mangler, og ellers forventer jeg, at de leverer værdi i de møder, vi holder. Hvad skal et bureau levere for at gøre sig uundværlig? Gør mig klogere. Siger mig imod, når jeg er ved at begå en fejl. De må gerne overraske mig engang imellem. Jeg forventer et højt niveau af faglighed fra mit bureau, og det bør inkludere, at bureauet er mere fremme i skoene end jeg selv, når det kommer til deres faglige domæne. De bedste bureauer forstår min forretning og er i stand til at benytte deres stærke faglighed til at hjælpe mig med at skabe forretningsmæssig værdi. Hvad er dit bedste råd til andre inden for kommunikation og markedsføring? Lad være med at tro, at du kan eller skal opfinde det brand, du arbejder med. Du kan ikke tænke dig til et stærkt brand. I stedet skal du undersøge, hvilken værdi virksomheden (potentielt) bidrager med i bredeste forstand. Hvem gør I noget godt for, og hvad er det gode, I gør? Hvordan er I unikt i stand til at løse et problem - og for hvem? Hvad ville verden gå glip af, hvis I ikke fandtes? Hvis svaret er “ikke ret meget,” så find et andet sted at arbejde. Når du har svaret på de spørgsmål, er du også tæt på kernen i jeres brand, og så handler det “bare” om at finde ud af hvordan, du kommunikerer det mest effektivt.